Frakt & Leverans

 

 

 

Tillkommer det några extra kostnader för att få varorna jag beställt levererade?


-Nej, priset du ser i varukorgen är den totala summan inklusive alla importavgifter och frakt.

 

Är varorna försäkrade?

 

- Ja, försäkringen är inkluderad i priset för upptill SEK 10 000.

 

När kommer jag få mina varor levererade?

 

- Normal leveranstid är 6-10 dagar. Om du beställer före tisdagar kl 16:00 kan vi som oftast leverera beställningen påföljande tisdag. Om beställningen görs efter kl 16:00 en tisdag så blir leveranstiden 2-4 dagar längre. Detta förutsätter att säljaren i USA skickar varorna till oss inom 2-3 dagar, vilket är normalt för varor som finns i lager hos säljaren. Om varan inte finns i lager får vi en estimerad leveranstid och meddelar dig detta.
- Om varorna du beställt är väldigt stora så skickar vi dem med båt till Sverige. Vi meddelar dig alltid om varorna måste fraktas med båt och du får möjligheten att skicka dem med flyg mot en extra kostnad om det är bråttom. Båtfrakten tar 3-4 veckor.
- Om varorna är klassificerade som farligt gods, t.ex. batterier, vissa vätskor, parfym med alkohol, oljor, gassprayburkar, gasstötdämpare etc., måste de skickas med båtfrakt till Sverige och det tar 3-4 veckor. Du behöver inte veta om varorna kan gå med båt eller flyg på förhand, vi avgör detta och skickar dem till dig på snabbaste och säkraste sätt.

 

 

Kommer alla varor samtidigt?

 

- Ja, vi samlar alla varor i ett paket, även om de kommer från olika säljare i USA.

 

Kan jag påskynda frakt för en del av min beställning?

 

- Ja du får möjlighet att välja express leverans på de varor du vill att vi skickar så fort de ankommit vår terminal i USA, utan att vänta på resterande varor. Det tillkommer en extra kostnad för expressleverans och du ser kostnaden i varukorgen.

 

Kan jag beställa vilka varor som helst?

 

-Nej inte alla, men de flesta. Vanliga varor med import begränsningar är mat, piller och vapen. Se vår lista på farligt gods (Dangerous Goods) och importbegränsade varor (Prohibited items) 

- Vi avbeställer de varor som är olagliga eller har export- och -import-restriktioner och debiterar inte ditt kort för dessa varor. Du behöver inte veta vilka varor som inte kan importeras, vi hjälper dig med det och meddelar dig så fort vi ser att en vara inte kan beställas. Du blir självklart inte debiterad för varor vi inte kan skicka.

 

Var är mitt paket?


- Du kan följa statusen på ditt paket och dina varor från ditt konto på Boxeez. Alla paket skickas med spårningsnummer i Sverige och du kan följa paketet och dess leverans via PostNord.

 

Hur blir paketet levererat?

 

- PostNord levererar paketet i Sverige. Du får en avisering via SMS eller epost när du kan hämta ditt paket på ditt vanliga utlämningsställe. E-postmeddelandet innehåller en länk till en karta som visar ditt utlämningsställe. Tunga eller stora paket över 35kg blir levererade direkt till din leveransadress.

 

Vem importerar mina varor till Sverige?

 

- Vi hjälper dig att göra importen i ditt namn. Detta ingår i vår service och vi ser till att importen är korrekt utförd och att alla avgifter blir betalda. Du kan känna dig trygg med att importarbetet blir utfört korrekt då vi har många års erfarenhet av detta som speditör. Det är dock viktigt att du är medveten om att du är privat importör av dina varor.

 

Är det garanti på varorna?

 

- De flesta varor har en U.S. eller internationell garanti, men den varierar beroende på tillverkare. För varor med garanti som inte har internationella garantiregler hjälper vi dig med att returnera varan till lägsta möjliga pris.

 

 

 

Retur och återbetalning

 

 

 

 

Hur kan jag returnera ett paket?

 

- Du kan returnera en vara inom 10 dagar från det att du har mottagit den, så länge du fått din retur godkänd av oss via email. Vänligen kontakta vår kundtjänst på tel. +46 (0)8 54620050 eller epost support@boxeez.com angående detta. En godkänd retur måste ha vår retur-lapp med ditt tilldelade returnummer i paketet som skickas tillbaka till oss i Sverige. Utan giltigt skäl för returen, ansvarar du för returkostnaderna. I vår retur-policy (Return and Refund Terms) hittar du all information.

 

Vad gör jag om en vara är skadad?

 

- Vi kontrollerar innehållet i paketen både i USA och i Sverige, för att försäkra oss om att du får rätt produkt, och att den är oskadd. Om vi hittar något som inte stämmer meddelar vi dig omgående och ordnar så att du får en ny vara eller pengarna tillbaka. Om paketet skulle bli skadat vid slutleverans måste du meddela oss samma dag som du får ditt paket. Då gäller transportförsäkringen och du har rätt till ersättning för skadan.

 

Vad gör jag om innehållet i paketet inte stämmer med det jag beställt?

 

- Om innehållet inte stämmer med det du beställt så tar du kontakt med vår kundtjänst tel: +46 (0)8 54620050 eller per epost till support@boxeez.com inom 10 dagar från det att du mottagit paketet. Då får du en returpostetikett av oss och du kan returnera varan inom 7 dagar. Vi ser sedan till att du får rätt vara utan extra kostnad för dig. Vi kommer be dig om att skicka oss en bild av den felaktiga varan per epost innan den kan returneras.

 

Vad händer om jag inte är nöjd med varan?

 

- Du kan returnera varor inom 10 dagar från det att du mottagit paketet, men du betalar själv för returfrakten. Kostnaden för returer är ca 350 SEK, men det kan variera beroende på vikt och storlek.

 

Vad gör jag vid en garantiretur?

 

- De flesta varor kommer med 1 års tillverkningsgaranti mot mekaniska fel. Om din produkt skulle få ett garantifel inom trettio dagar från beställningsdatumet, kan du returnera den till oss i Sverige. Vi skickar den sedan vidare och tillverkaren avgör om det berättigar till ett byte eller en reparation. Vi ber alltid om en bild av den defekta varan och en så noggrann beskrivning av felet som möjligt, innan vi kan skicka vidare till tillverkaren. Läs mer om Returns and Refunds här.

 

 

 

Betalning och Pris

 

 

 

 

Kan jag betala med mitt svenska betal- eller kreditkort?

 

- Ja, vi accepterar de flesta svenska betal- och kreditkort.

 

Varför accepterar inte alla amerikanska nätbutiker svenska kort?

 

- I USA tar inte alla butiker emot betalningar från utländska kort. Med Boxeez behöver du inte tänka på det, vi garanterar din betalning.

 

Är betalningen säker?

 

- Ja, den är säker. Vi samarbetar med Svea Finans och Swedbank i Sverige, Danmark och Norge för att erbjuda marknadens säkraste e-handelslösning, med bl.a. 3D-secure. Betalningen görs i Sverige och Svea Finans kundtjänst svarar på eventuella frågor angående betalningen.

 

Vad är inkluderat i priset?

 

-Priset för en vara är alltid det totala priset inkl. alla importavgifter till Sverige så som tull och moms. Det totala beloppet som du betalar för varorna i varukorgen inkluderar också frakten till dig i Sverige. Vi garanterar att inga avgifter tillkommer vid leverans i Sverige.

Om varan du beställer är betraktad som farligt gods måste det skickas som båtfrakt till Sverige. Om varan är ovanligt stor och överskrider dimensionsgränserna för flygfrakt så skickas beställningen som båtfrakt. Om en vara som du beställer har fraktbegränsningar kontaktar vi dig innan beställning och betalning görs så att varan kan avbeställas eller skickas mot en tilläggskostnad som måste godkännas på förhand av dig som kund.

 

 

 

 

Andra frågor

 

 

 

 

Vad erbjuder Boxeez?

 

- Vi erbjuder ett system där du kan handla de flesta varor som finns att köpa i USA på ett enkelt och säkert sätt. Vi visar det totala priset på varorna levererade till dig. De inkluderar alla kostnader inkl. frakt och importavgifter. Vi förenklar handeln så att du bara behöver registrera dig en gång hos Boxeez, men du kan handla från många olika försäljare i USA och om du vill få allt levererat i samma paket. Du köper inga varor av oss. Vi förenklar bara hela köpprocessen så att du inte behöver tänka på något annat än att hitta dina produkter och samtidigt få översikt på den totala kostnaden för varor levererade till dig.

 

Varför ska jag använda Boxeez?

 

- Det är enkelt och säkert, samtidigt som det ger dig tillgång till över 50 miljoner produkter. Här kan du hitta varor som inte finns i Sverige, och ofta till bättre priser.
- Du behöver inte lämna ut din kreditkortsinformation på okända nätsidor i USA. Vi hanterar din information via en svensk säker betalningslösning. Du kan alltid kontakta oss i Sverige angående din betalning: kundtjänst tel: +46 (0)8 54620050 eller per epost till support@boxeez.com
- Du får inga överraskningar med extra kostnader i samband med frakt och import till Sverige. Vi ser till att ditt paket kommer fram, med rätt varor, och med att alla avgifter betalda. Skulle något hända så hjälper vi dig att få en ny vara eller pengarna tillbaka, inkl. tull och avgifter.

 

Är märkesvarorna äkta?

 

- Ja, vi har ett stort nätverk i USA, och våra leverantörer är noga utvalda för att undgå kopior av märkesvaror. Handlar du via oss så får du äkta märkesvaror. Våra leverantörer har bra referenser från kunder i US och du slipper problem som kan uppstå med oseriösa säljare. Vi accepterar inte leverantörer om vi inte är säkra på att de håller god kvalitet.

 

Hur fungerar boxeez.se?

 

- Om du skriver ett produktnamn (på engelska) i sökmotorn på toppen av sidan på boxeez.com så får du upp produkter som matchar dina sökord, med det totala priset. När du börjar skriva dina ord på engelska så får du förslag på de vanligaste sökorden som du kan välja mellan. Då får du oftast de bästa sökresultaten. Ju mer precis du kan vara på produktens namn desto bättre sökresultat får du.
- Du kan också leta produkter på google.com och när du har hittat det du vill ha kopiera in produktens namn i vår sökmotor för att få det totala priset levererat till dig.
- Du kan sedan se hos vilken butik Boxeez har hittat produkten. Vi rekommenderar dig att läsa på om produkten hos säljaren för att försäkra dig att detta är den produkt du vill ha och vad som ingår i köpet, t.ex. om batterier eller andra delar ingår.
- Om du vill ha produkten, kan du sedan beställa den på boxeez.se genom att lägga den i varukorgen och betala som vanligt hos oss. Du kan lägga flera produkter från olika säljare i varukorgen och de skickas sedan i samma paket. Vi ser till att dina varor levereras så fort som möjligt (inte express) till dig, och håller dig uppdaterad på leveranstiden.